3 Ekim 2010

İlk Bloklar

Merhaba :)

Minecraft'ı ilk keşfettiğim günden beri -yaklaşık bir aydır- çok severek oynuyorum. İlk yazımda bu sürecin nasıl başladığını ve devam ettiğini anlatmak istedim.

Valve sağolsun, yazın arkadaş grubumuzla oldukça iyi zaman geçirdik Alien Swarm oynayarak. Achievement tamamlama sevdasına baya uğraştık speed run olayı ile. Tabi bu esnada insan merak ediyor kim ne yapmış, nasıl yapmış.

Timor Station achievement'ı için çok güzel kaydedilmiş ve düzenlenmiş şu videoyu buldum. Bunun gibi emek verilmiş uğraşılmış eserleri bulduğum zaman üreten kişinin diğer işlerini ve paylaşımlarını kurcalıyorum. Hemen gluteeniton isimli kullanıcıya abone oldum. Bilmeyenler için belirtmekte fayda var, Youtube'un "Recent activity" kısmı arkadaşlarınız veya takip ettiğiniz insanların video beğenme, yorum yapma, abone olma gibi aktivitelerini görmenizi sağlıyor.

gluteeniton yaptığı ağaç evin bir anda yanmaya başlamasıyla ilgili bir video paylaşmıştı. İzlediğimde ilk düşündüğüm şey grafiklerin kötü olduğuydu (sanırım herkes bunu düşünüyor ilk gördüğünde). Anlam veremediğim başka bir şey oyuna olan merakımı ve ilgimi arttırıyordu. Özgürlük! O görüntüyü izleyip bunu farketmemek mümkün değil. İçim kıpır kıpır oldu, hemen oyun ile ilgili diğer videoları izlemeye başladım.

X'in Minecraft Maceraları serisini keşfetmem çok uzun sürmedi. Kesinlikle oyunu anlamak ve sevmek için hala en iyi kaynak kendisi. Hatta bence oyunun bu kadar sevilmesinde çok önemli bir faktör X. (Serinin ilk bölümü 400.000 defa izlenmiş)

Aynı gün minecraft.net'e üye olup Minecraft Classic multiplayer oynamaya başladım. İlk girdiğim sunucu yabancıların griefing dedikleri hadiseden (tahrip etme, zarar verme) pek nasibini almamış bir sunucuydu şansıma. 2 büyük kale, rengarenk yapılar, ceylan gibi zıplayarak (koşma animasyonuna bayılıyorum) etrafta bir şeyler inşa eden insanlar karşıladı beni. Arkaplanda c418'in ürettiği şarkı çalarken bu manzaradan büyülenmemek elde değil.

Sonrasını zaten benzer şeyler hissettiyseniz biliyorsunuz. Oyunu satın aldım, nasıl daha fazla Minecraft ile zaman geçirebilirim onu düşünüyorum :)

Bir sonraki yazımda Minecraft Alpha ile Minecraft Classic arasındaki farkları anlatacağım.

2 yorum: